Gaziantep'te 700 bin öğrenci yaz tatiline girdi

Milli Eğitim Bakanlığı takvimine göre 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesiyle birlikte Gaziantep'te yüz binlerce öğrenci karne alma heyecanıyla birlikte yaz tatiline girdi.

26 Haz 2026 - 12:50 YAYINLANMA
Gaziantep'te 700 bin öğrenci yaz tatiline girdi

Gaziantep'te okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde eğitim gören 700 bin öğrenci, 24 bin 788 derslikte eğitim yılını tamamladı. Kent genelinde eğitim faaliyetleri 2 bin 235 okul ve kurumda, 35 bin 545 öğretmen görev yaptı.

Bahattin Kalayı İlkokulu'nda düzenlenen karne törenine Vali Vekili Sedat Sezik, İl Milli Eğitim Müdürü Önder Arpacı ve protokol ile birlikte aileler katılım sağladı.

"Önemli bir problemle karşılaşmadık"

Yıl sonu değerlendirmesinde bulunan Vali Vekili Sezek, "Evet, 2025-2026 eğitim öğretim yılını bugün son günü olarak noktalıyoruz. Gaziantep genelinde güzel bir eğitim öğretim yılını geride bıraktık. Malumunuz, geçmişte ufak bir sel ve hortum afetimiz oldu. Ondan dolayı birkaç okulumuzda eğitim öğretime bir hafta ara vermiştik. Ama onun haricinde önemli bir problemle karşılaşmadık. Bugün Gaziantep'te yaklaşık 680 bin öğrencimiz karne heyecanını yaşıyor. 680 bin öğrencimizle beraber de 35 bine yakın öğretmenimiz yine onlarla beraber karne heyecanına ortak oluyorlar. Bu anlamda ben 2025-2026 eğitim öğretim yılı için emeği geçen tüm öğretmenlerimize, eğitim camiamıza çok teşekkür ediyorum." dedi.

Sezek, açıklamasının devamında, "Yine 700 bin öğrencimiz bugün yaz tatiline çıkacak. Onlara da başarılı, güzel bir yaz tatili diliyorum. Ve aynı zamanda tabii velilere de aynı şekilde, öğrencilerimizle bir eğitim öğretim yılı boyunca beraberdik. Artık yaz tatili boyunca da onlara emanetler. İnşallah 2026-2027 eğitim öğretim yılına da bomba gibi bir giriş yaparak sağlayacağız, diyorum. Milli Eğitim Müdürlüğümüz olarak okullarımızda gerekli bilgileri belirliyoruz. Okullarımızın eksikliklerini, ihtiyaçlarını gidereceğiz. 2026-2027 eğitim öğretim yılında tekrardan bu sınıflar coşkuyla, bu kalabalıkla başlayacak diyoruz inşallah. Hepinize teşekkür ediyorum. 2027 eğitim öğretim yılında tekrardan bu sınıflar coşkuyla, bu kalabalıkla başlayacak diyoruz. İnşallah, hepinize teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: