Almanların yarısı evden çalışıyor
Almanya'da neredeyse her iki çalışandan biri artık kısmen evden çalışıyor.
Almanların yarısı evden çalışıyor
Almanya'da neredeyse her iki çalışandan biri artık kısmen evden çalışıyor.
Bavyera Dijital Dönüşüm Araştırma Enstitüsü'nün (bidt) anketinden elde edilen bu sonuç, Salı günü Münih'te kamuoyuyla paylaşıldı.
Araştırmaya göre, Almanya'da evden çalışma oranı son dönemde hafif bir artış kaydederek yüzde 45'e ulaştı. Bu oran, koronavirüs pandemisinin başlangıcındaki düzeyin biraz üzerinde. Dokuz ülkenin karşılaştırıldığı uluslararası sıralamada Almanya, Finlandiya, Birleşik Krallık ve ABD'nin ardından dördüncü sıraya yerleşti.
Cuma günü en popüler gün
İnternete erişimi olan çalışanların yüzde 45'i en az "ara sıra" evden çalışırken yüzde 28'i haftada birden fazla gün bu seçeneğe başvuruyor. Haftanın en çok tercih edilen "homeoffice" günü ise Cuma. Çalışanlar, toplam çalışma sürelerinin yaklaşık beşte birini evde geçiriyor.
500 euroluk bedel
Ankete göre, evden çalışanların yarısından azı, 500 euroluk net maaş artışı karşılığında bu imkândan tamamen vazgeçmeyi göze alabileceğini ifade etti. Yaptığı iş elverişli olmasına rağmen evden daha az çalışanların yaklaşık üçte biri ise, bir gün daha evden çalışma hakkı kazanmak için aylık maaşından net 100 euro fedakârlık yapabileceğini belirtti.
"Ofis kültürü geçmişte kaldı"
Enstitüden Roland A. Stürz, konuya ilişkin, "2024'e kıyasla evden çalışma oranındaki hafif artış ve uluslararası karşılaştırma verileri, Alman şirketlerindeki köklü ofis kültürünün artık geride kaldığını gösteriyor. Bazı şirketlerde yüz yüze çalışmaya dönüş yaşanmış olsa da home office, iş hayatının kalıcı bir parçası hâline geldi" değerlendirmesinde bulundu.
Stürz, çalışanların evden çalışma hakkında vazgeçmek için ne kadar finansal karşılık talep ettiğine dair rakamların evden çalışmanın artık ne denli önemli bir yere sahip olduğunu açıkça ortaya koyduğunu sözlerine ekledi.