ABD'de 24 bin hektarlık ormanlık alan küle döndü: Çok sayıda yerleşim yeri tahliye edildi

ABD'nin Utah eyaletinde günlerdir devam eden orman yangını geniş bir alana yayılırken, yaklaşık 24 bin hektarlık bölge kül oldu. Yangın tehdidi nedeniyle çok sayıda yerleşim yeri ve kamp alanı boşaltıldı.

25 Haz 2026 - 10:50 YAYINLANMA
ABD'de 24 bin hektarlık ormanlık alan küle döndü: Çok sayıda yerleşim yeri tahliye edildi

ABC News'in aktardığına göre, Beaver County bölgesinde 22 Haziran'da başlayan yangın; yüksek sıcaklık, kurak hava koşulları ve saatte 80 kilometreye ulaşan kuvvetli rüzgarların etkisiyle kısa sürede büyüdü.

ABD Orman Servisi, yangından etkilenen alanın yaklaşık 24 bin hektara ulaştığını açıkladı.

Eyalet yetkilileri, yangının henüz kontrol altına alınamadığını ve yerleşim bölgelerine sıçrama riskinin sürdüğünü belirtti. Bu nedenle birçok yerleşim yeri ile kamp bölgesi için zorunlu tahliye kararı uygulamaya konuldu.

Öte yandan ABD Ulusal Hava Durumu Servisi (NWS), Utah'ın büyük bölümünde yüksek yangın tehlikesi uyarısını devam ettirdi. Kurum, düşük nem oranı ve şiddetli rüzgarların hem mevcut yangınların büyümesine hem de yeni yangınların çıkmasına yol açabileceği konusunda uyarıda bulundu.

Yetkililer, Beaver County'deki yangının Utah genelinde devam eden yüzlerce yangın arasında en büyüklerinden biri olduğunu vurgularken, eyalet genelinde halen 353 aktif yangının bulunduğunu bildirdi. (İLKHA)

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: